דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמא 35 - נערכים לתחנה הראשונה 

מאת    [ 22/08/2008 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 3282 פעמים ]

תמ"א 35 שאושרה לפני יותר משנתיים הציבה מטרות של טיפוח ושמירה על המגוון הנופי והתרבותי המיוחד של ישראל וכן את פיזור האוכלוסייה לנגב ולגליל. לתפיסתנו במתכונתה הנוכחית מהווה התוכנית איום על השטחים החקלאיים הפתוחים הסמוכים לערים הגדולות ונכשלה עובדתית במטרת פיזור האוכלוסיה. בנוסף בתמ"א 35 נכללים כ- 44 ישובים במירקמים העירוניים והינם בעלי פוטנציאל לסיפוח אל הערים הצמודות לאותם ישובים.
נזכיר כי,תמ"א 35 קבעה חלוקה חדשה של ישראל לשטחים הנקראים מרקמים. כאשר המרקמים השונים נבדלים אלו מאלו על פי רמות הפיתוח והשימור. לגבי כל מרקם נקבעו הוראות הקובעות מה הם ייעודי הבנייה המותרים בו, ויש מרקמים שעבורם יוכנו תוכניות מתאר מפורטות. תמ"א 35 גם קבעה לישובים סף מקסימאלי של יחידות דיור ל-20 השנים הבאות והגדירה שטחים שונים כמכלולים נופיים המיועדים לשימור. עוד נקבע כי בתום ארבע שנים תדון המועצה הארצית בשינויים הנדרשים בתמ"א 35. היום, כשנה וחצי לפני העדכון הראשון ניתן כבר להסיק מסקנות ולהתכונן לקראת התחנה הראשונה של תמ"א 35. במשרד הפנים כבר הוקם צוות מטעם המועצה הארצית שתפקידו לשמוע השגות ולגבש המלצות בנוגע לשינויים הנדרשים בתמ"א 35. תנועת המושבים הינה חלק מהצוות שהוקם ע"י מרכז המועצות האזוריות ומקיים פגישות שוטפות עם הצוות של משרד הפנים.
מנקודת הראות של המרחב הכפרי, ניתן כבר עתה לומר כי תמ"א 35 מחטיאה את המטרות שנקבעו לה, והיא צפויה לפגוע קשות במרחבים הפתוחים החקלאיים והראות הירוקות האחרונות שנותרו במרכז הארץ .
כמו כן סיפוח של עשרות ישובים כפריים ושטחיהם החקלאיים ל"מרקמים" העירוניים יחליש את הפריפריה. התוכנית אינה תורמת ולא תתרום גם בעתיד לפריסת אוכלוסיה חזקה לפריפריה אלא דווקא מאיצה את המגמה הנדל"נית של גלישת הישובים העירוניים אל עבר השטחים החקלאיים, הסמוכים אל אותן ערים במרכז הארץ וזאת בניגוד גמור למטרות התוכנית ובניגוד להחלטת ממשלה שמדברת על חיזוק הנגב והגליל ורצון למשיכת אוכלוסיה לעבר האזורים הללו על מנת לחזקם ולבססם כאינטרס לאומי.
עבור אותם המושבים "המסופחים" הרי שכל שינוי בסטאטוס של ישוב מהווה פגיעה בזכותם של חברי המושב להמשיך ולחיות על פי אורח החיים והצביון בו בחרו, ושעל פיו השקיעו את מיטב המשאבים החומריים והרוחניים לבניית ביתם ומסגרת חייהם.
מושב אביחיל כדוגמא, צירופו לתחום שיפוט העיר נתניה יביא בהכרח לשינוי אופי החיים ביישוב וניצול שטחו החקלאי למטרות תעשיה, מסחר ובניה רוויה. המושב שהינו בעל מורשת ארוכת שנים והמכיל בתוכו אתרים הסטוריים כגון: בית הגדודים ,ראוי יהיה לשמרו כמופת התיישבותי בעל ערך ייחודי וסמלי רב. לאור זאת אנו נערכים כבר עתה בשיתוף עם מרכז המועצות האזוריות לטיפול בסוגיית המושבים הנמצאים במרקמים העירוניים על מנת לנסות להוציאם סופית מטווח האיום לסיפוח במידה וזה רצונם.
על בסיס המידע שיתקבל מהיישובים ומניתוח המסקנות וההמלצות של הצוותים המקצועיים של תמ"א 35, תבוצע פניה אל משרד הפנים על מנת לתקן את העיוותים הקיימים כעת בתמ"א 35 ולייצר עבור המרחב הכפרי עתיד תכנוני בטוח יותר וירוק יותר.

__
אתר תנועת המושבים: www.tmoshavim.org.il
עו"ד עמית יפרח - יו"ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים
אתר תנועת המושבים: www.tmoshavim.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב